×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۸۰۰ میلیارد ریال به بخش انجمن سینمای جوان استان ها اختصاص یافت که این مبلغ به زودی در اختیار انجمن ها و ۵۸ دفتر سینمای جوان در سراسر کشور قرار می گیرد

۱۸۰۰ میلیارد ریال به بخش انجمن سینمای جوان استان ها اختصاص یافت که این مبلغ به زودی در اختیار انجمن ها و ۵۸ دفتر سینمای جوان در سراسر کشور قرار می گیرد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه شب در آیین پایانی شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در یاسوج افزود: مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از این میزان به انجمن سینمای جوان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

وی ادامه داد: سینمای جوانان مهمترین بخش انجمن سینمای جوان است، به دلیل سابقه خوب و دفاتر متعدد که در سطح کشور دارد. بسیاری از سینماگران از این مجموعه رشد کردند و به بالندگی رسیده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت هفته وحدت و هفته دفاع مقدس گفت: یاد شهدای سرافراز استان را گرامی می‌داریم و مسیر آبادانی و پیشرفت انقلاب اسلامی از جانفشانی شهدا و رزمندگان می‌گذرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور تصریح کرد: مجموعه جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور آغاز می‌شود خوشحالم که در نیمه دوم سال اولین جشنواره‌ای که حضور پیدا کردم در استانی که پر قدمت، زیبا و سرشار از انسان‌های فرهیخته و فرهنگ‌دوست است.

اسماعیلی تاکید کرد: مجموعه جشنواره‌های فرهنگی و هنری تداوم دارند و در بهمن ماه برنامه‌ها با قوت بیشتری دنبال خواهند شد.

وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه ما پرورش هر چه بیشتر حوزه فرهنگ و هنر و ترقی روزافزون آن است که نیازمند زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب است که باید فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پروژه تالار مرکزی یاسوج ادامه داد: مجموعه فرهنگی و هنری یاسوج که حدود ۱۵ سال پیش کار ساخت آن شروع شد نیمه کاره مانده که رضایت بخش نیست زیرا امید را در بین اهالی فرهنگ و هنر کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با مجموعه زیادی از طرح‌های نیمه تمام روبرو بودیم که در این استان نیز به محض ورود به استان همراه با استاندار از مجموعه فرهنگی و هنری یاسوج بازدید کردیم و به زودی بخش اول مجموعه تقدیم اهالی فرهنگ و هنر می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به ساخت پردیس سینمایی گفت: ساخت پردیس سینمایی یاسوج را به زودی آغاز خواهیم کرد و مصوب کردیم که همه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر باید مجموعه سینمایی داشته باشند.

وی درباره نبود سینما در مرکز استان گفت: هماهنگی‌های لازم برای احداث سینما در مرکز استان انجام شده و به محض اینکه زمین در اختیار ما قرار بگیرد، کار ساخت سینما با سرعت و با حداقل زمان و در زیباترین شکل شروع به کار خواهد کرد که در شأن نام استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه تمدنی چند هزار ساله دارد و یکی از مناطق اصیل و با مردمانی وطن دوست و سخت کوش و در جهت ائتلاف کشور این استان است.

وی گفت: ما از چند هزار سال قبل نام آریوبرزن را به عنوان قهرمان ایرانی‌ها مقابل غربی‌ها داریم و تا امروز همین روحیه و خط دلاورپروری در این استان در دفاع از میهن اسلامی ادامه داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه برای حضور در آیین پایانی شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان دنا-یاسوج وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

وزیر فرهنگ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.