×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تشکل‌های مردم نهاد، شاخص‌های کاندیدای اصلح را برای جامعه تبیین کنند

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری سخنران ویژه اجلاس سازمان‌های غیردولتی بود.
معاون وزیر دادگستری در این نشست به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت برگزاری پرشور این واقعه سیاسی اجتماعی، شرکت در انتخابات را حق شهروندی و حق سیاسی و در عین حال تکلیف شهروندی و تکلیف سیاسی عنوان کرد.
جلالیان با اشاره به اهمیت جایگاه تشکل‌های فعال در حوزه زنان و خانواده به عنوان بنیادی‌ترین عنصر حیاتی جامعه که دغدغه منافع جمعی و شهروندی را دارند افزود: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ روز انتخابات و روز تجلی حقوق شهروندی است، شرکت در انتخابات تکلیف هر شهروند است، تشکل‌ها بر اساس رسالت خویش باید نسبت به ترغیب جامعه برای شرکت در انتخابات در راستای نهادینه شدن منافع جمعی و شهروندی اقدام کنند.
وی اظهار داشت: تشکل‌های اجتماعی در عین فعالیت تخصصی، ماهیتی غیرسیاسی، غیردولتی و غیرانتفاعی دارند، تشکل‌های مردم نهاد تجلی احساس مسئولیت اجتماعی هستند از این منظر می‌توانند به دور از موضع‌گیری نسبت به تببین شاخص‌های کاندیدای اصلح در حوزه تخصصی خود برای جامعه اقدام نمایند.


معاون وزیر دادگستری خطاب به سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه زنان و خانواده آنان را به مطالبه حقوق شهروندی جامعه و دفاع از آن دعوت کرد و افزود: وزارت دادگستری به عنوان پیشگام در تسهیل‌گریِ رابطه دولت با سمن‌ها، میز تخصصی تشکل‌های حوزه حقوق شهروندی و امور سمن‌ها را ایجاد و نشست‌های تخصصی را در این حوزه برگزار کرده که نقطه عطفی در این زمینه است.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.