×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
امضای تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و بانک ملی برای گسترش تعاملات مالی و فعالیت‌های فرهنگی

امضای تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و بانک ملی برای گسترش تعاملات مالی و فعالیت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، این تفاهم‌نامه امروز، چهارشنبه ۱۲ مهر به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بانک ملی ایران رسید. تفاهم نامه مذکور در پنج ماده و ۳۴ بند و ۶ تبصره میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک ملی به منظور گسترش تعاملات و ارتقای سطح همکاری‌های فرهنگی برای مدت سه سال تنظیم شده است.

سقف تسهیلات تا ۵۰ هزار میلیارد ریال برای نهادها و بنگاه‌ها اعم از ۱۵ سازمان، بنیاد، موسسه و انجمن با نرخ ترجیحی متناسب، صدور اعطای کارت اعتباری و تن‌خواه کارت از جمله موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

در دولت سیزدهم نگاه بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی داریم

ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار داشت: سعی شده تمام نیازها و خواسته‌های همکاران وزارت را در این تفاهم نامه تامین کنیم و در ادامه مسیر به یک تعامل کامل‌تر و جامع‌تر برسیم.

وی افزود: بانک ملی با سابقه ۹۵ ساله با سهامداری ۱۰۰ درصدی دولت با ۵۲ میلیون مشتری، در این مدت نقش‌های متفاوت‌تری ایفا کرده و بانک چند رشته‌ای است و در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی علاوه بر نقش اصلی خود در دولت‌های مختلف به صورت کم رنگ و پررنگ ایفای نقش کرده است.

نجارزاده گفت: در دولت سیزدهم هم رهنمودهای دولت را در دستور کار قرار دادیم و نگاه بیشتری به مقوله‌ها و فعالیت‌های فرهنگی داشتیم. در تولید کاغذ سعی کردیم صد درصد نیاز وزارت ارشاد را تامین کرده و با همکاری دیگر ارکان دولت در سال جاری این نیاز توسط شرکت‌های داخلی از جمله چوب کاغذ مازندران تامین شود.

وی افزود: صدور کارت اعتباری مدیریت شده برای اتصال به فروشگاه‌ها و مراکز فرهنگی را تلاش کردیم بر عهده بگیریم و در کنار تامین مالی موسسات از رویدادها و نمایشگاه‌های فرهنگی حمایت کنیم و از تمام ظرفیت‌های هر دو دستگاه از جمله فناوری با برخورداری از سکوهایی استفاده و محصولات ویژه‌ای برای تمام تصمیم گیران و بازیگران فرهنگ و هنر کشور تامین کنیم.

وی گفت: در خصوص همکاران وزارت فرهنگ هم علاقمندیم از ابزارهای جدید در تامین نیازهای معیشتی وزارتخانه استفاده کنیم.

بانک ملی در نمایشگاه کتاب حضور موثر داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: به واسطه نگاه فرهنگی که مدیرعامل بانک ملی داشت در نمایشگاه کتاب حضور موثر این بانک را داشتیم و تمام قد در این رویداد حضور داشت و نمایشگاه با حضور هفت میلیون ایرانی و حضور سه ساعته رهبری در نمایشگاه به نقطه عطفی تبدیل شد.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: وزارت ارشاد، وزارتخانه پر رویدادی است و دست‌کم به عدد روزهای سال رویداد داریم که اینها جدای از رویدادهای محلی و منطقه‌ای است‌. همه اینها توسط همکاران وزارت و سازمان‌های تابعه برگزار می‌شود. سیاست قطعی دولت انتفاع، انشراح و گسترش فرهنگ و هنر است و تمام شاخص ها نشان می دهد این اتفاق افتاده است.

وزیر فرهنگ با اشاره به تحویل ۵۰۰ سالن سینما در دولت سیزدهم گفت: هفتصد و بیست و سومین سالن روز گذشته تحویل شد. وقتی در حوزه فرهنگ و هنر می خواهیم صحبت کنیم، خیلی نمی توانیم به صورت کیفی بگوییم.

وی با اشاره به فروش ۲۷۰ میلیاردی یک فیلم سینمایی با ۶ میلیون بازدید و بلیط ۷۰۰ هزار تومانی که مردم برای تماشای نمایش صحنه‌ای پرداخت می کنند، گفت: مردم ما، مردم فرهنگی و هنری هستند و ما دنبال گسترش چرخ فرهنگ و هنر در تمام نقاط کشور هستیم.

اسماعیلی از بانک ملی به عنوان نماد حاکمیت مالی کشور عنوان کرد و افزود: حضور این بانک در فعالیت های فرهنگی و هنری نشان دهنده عزم دولت در عرصه فرهنگ و هنر است. هیچ بخشی در دولت نیست که در کنار ما نباشد.

وزیر فرهنگ همچنین از عقد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نفت خبر داد و گفت: قرار شد ۱۸۰ میلیارد تومان به حساب دفاتر سینمای جوان در سراسر کشور واریز شود. همچنین تصمیم گرفته شده برای اعزام مردم به عتبات عالیات ارز با قیمت پایین دهیم.

وی اظهار داشت: به زودی کلنگ شهر جدید هنر با همکاری وزارت راه زده می شود. بنای دولت کمک به هنرمندان است.

وی همچنین از حمایت بانک ملی در تولید کاغذ تقدیر کرد و گفت: با ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن در آستانه خودکفایی در تولید کاغذ تحریر هستم و امسال صد درصد نیاز کاغذ کشور برای کتاب‌های درسی در داخل کشور تامین شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.