×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دکتر امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده ارشد مجلس در ستاد ملی کرونا و جراح متخصص گوش، حلق، بینی از منابع جدید برای واکسیناسیون و بازنگری در کشور خبر داد

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه ساختار ستاد کرونا نیز باید تغییر کند، افزود: در جهت صیانت و ارتقا سلامت ملی، منابع جدید، روش تخصیص، صندوق ویژه و کمیته محوری برای واکسیناسیون در نظر گرفته ایم و باید اقتصاد کرونا و روش کمک به بخش‌هایی که از این بیماری آسیب دیده اند بازنگری شود

وی گفت: برای رسیدن به شرایط پایدار باید روزانه یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واکسن تزریق کنیم و برای این کار ۴۵ میلیون دوز واکسن در ۴۵ روز آینده نیاز داریم تا تولید داخل پاسخگو شود، سپس می‌توانیم واکسیناسیون را با تولید داخل ادامه دهیم. br/ آقای قاضی زاده هاشمی افزود: در این زمینه نقش وزارت امور خارجه تعیین شده است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها رنگ بندی‌ها را تغییر می‌دهیم و مشاغل به جای تعطیل شدن روش ارائه خدمت خود را با امکاناتی که برای آن‌ها فراهم می‌کنیم تغییر می‌دهند.

آقای قاضی زاده هاشمی افزود: مجموع منابعی که برای واکسیناسیون پیش بینی کرده ایم بر اساس ارز نیمایی ۳۲ هزار میلیارد تومان است، اما در بخش پشتیبانی اقتصادی و سطح حمایت‌ها منابع متغیر است.

وی با بیان اینکه ۲۱ چالش بزرگ در زمینه مقابله با بیماری کرونا داریم، گفت: برای تغییر وضع کنونی و تبدیل رویکرد انفعالی به فعال؛ راهبرد محوری تهیه کرده ایم که ۷۰ درصد جمعیت جامعه را واکسینه کنیم.

آقای قاضی زاده هاشمی افزود: اهداف واکسیناسیون دو ماه به دو ماه در نظر گرفته شده است که با تجهیز منابع داخلی و خارجی واکسیناسیون تا بهمن زمان می‌برد.

وی گفت: اگر با رویه کنونی در دنیا با بیماری کرونا مقابله شود اپیدمی این بیماری ۳ تا ۵ سال دیگر طول می‌کشد و اگر دنیا موفق عمل کند یک سال دیگر اپیدمی کرونا داریم.

آقای قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بیماری کرونا هزینه‌های بسیاری به سازمان‌های بیمه گر تحمیل کرده است، افزود: فقط در اردیبهشت ۴۱ هزار بیمه شده سازمان بیمه سلامت بستری و ۵۰۰ هزار نفر سرپایی درمان شدند که ۶ هزار میلیارد تومان برای این سازمان بار مالی داشت.

وی گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی در حال بازبینی است و راهبرد‌های جدید برای مقابله با کرونا در یک هفته آینده مشخص و سند آن ابلاغ می‌شود البته اکنون سند واکسیناسیون کامل است، اما درباره شیوه نامه‌های بهداشتی به زمان بیشتری نیاز داریم.

آقای قاضی زاده هاشمی افزود: برنامه ریزی کرده ایم تا پایان پاییز مشاغل، مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت عادی خود را از سر گیرند و جامعه به آرامش برسد.

وی گفت: اگر خوب عمل کنیم در انتهای مهرماه تعداد فوتی‌های کرونا به زیر ۵۰ نفر نفر کاهش می‌یابد.

آقای قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه سالانه ۱ میلیارد دلار مواد اولیه و واسط برای تولید دارو‌های داخلی وارد می‌شود، افزود: این کار باید به مرور انجام شود و اگر یکباره بخواهیم حجم زیادی از این مواد را وارد کنیم مانند سرم دچار مشکل می‌شویم البته در بحث کمبود سرم، کم دقتی شد و برخی تولید کنندگان در اوج نیاز و بیماری اقدام به بازسازی کارخانه خود کردند.

وی گفت: تأمین و تولید واکسن در دنیا با سختی همراه است و تاکنون واکسن برای کودکان زیر ۱۲ سال تولید نشده است بنابراین بحث واکسیناسیون و دریافت ۲ دز واکسن را برای ۷۰ درصد جمعیت کشور تا بهمن نهایی می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.