×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دکتر غلامرضا کریمی : دکتر امیر عبداللهیان، یک دانش‌آموخته دکتری روابط بین‌الملل است که شناخت عمیقی از معادلات، پیچیدگی‌ها و وضعیت آنارشیک حاکم بر روابط بین‌الملل دارد ایشان در زمانی که مذاکره با امریکا تابوی بزرگی بود بعنوان نماینده کشورمان در خصوص موضوعات مربوط به عراق با طرف های امریکایی مذاکره کرده است

دکتر غلامرضا کریمی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی

امروز در مجلس شورای اسلامی، جلسه رای اعتماد به دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه پیشنهادی دولت سیزدهم برگزار می گردد.

سال گذشته نشریه فرهنگ دیپلماسی مصاحبه مفصلی با ایشان داشت.

هیات تحریریه نشریه آرزوی کسب رای اعتماد و موفقیت روزافزون برای ایشان می نماید.

اساسا وزیر خارجه نقش مهم و برجسته‌ای در نظام سیاستگذاری و تصمیم گیری کشورمان در عرصه مناسبات خارجی و برحذر داشتن مسئولان ارشد کشور از اشتباهات محاسباتی در معادلات جهانی دارد و از آنجا که عمده مسائل فعلی اقتصادی کشور با روابط بین الملل گره خورده است نقش، شخصیت و جایگاه وزیر خارجه و تسلط او بر سازکار‌های بین‌المللی برای توسعه ملی و رفاه عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بدون تردید در طیف اصولگرا درشرایط فعلی، امیرعبداللهیان باتجربه‌ترین و مسلط‌ترین فرد بر معادلات بین‌المللی و دارای درک واقع‌بینانه از نظام جهانی و در عین حال مقبول‌ترین فرد در ساختار بروکراتیک وزرات امور خارجه است که می تواند جزء مطلوبترین وزرای دولت سیزدهم تلقی گردد.

همچنین با توجه به تجربه کاری ایشان در مجلس شورای اسلامی، از قدرت اجماع‌سازی مناسبی در خصوص موضوعات و مسائل پیچیده سیاست خارجی در بین نخبگان سیاسی برخوردار است که می تواند نقطه قوت ایشان در پیشبرد امور دیپلماتیک کشور لحاظ شود.

دکتر امیر عبداللهیان، یک دانش‌آموخته دکتری روابط بین‌الملل است که شناخت عمیقی از معادلات، پیچیدگی‌ها و وضعیت آنارشیک حاکم بر روابط بین‌الملل دارد ایشان در زمانی که مذاکره با امریکا تابوی بزرگی بود بعنوان نماینده کشورمان در خصوص موضوعات مربوط به عراق با طرف های امریکایی مذاکره کرده است.

برای ایشان آرزوی موفقیت در احیای برجام، گسترش تعاملات و احیای روابط با کشورهای همسایه و مسلمان و گشایش در امور نابسامان اقتصادی کشور داریم.

#حسین_امیرعبداللهیان
#فرهنگ_دیپلماسی
#روابطبینالملل
#وزارتامورخارجه
#احیای_برجام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.