×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دکتر محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه : لازمه جهش تولید مسکن، هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌ها است

محمد خدابخشی روز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به اصلاح و موافقت با طرح جهش تولید مسکن در مجلس شورای اسلامی، افزود: طرح جهش تولید مسکن اگرچه مصوب شده و احداث یک میلیون واحد مسکونی پشتوانه قانونی دارد اما لازمه تحقق این هدف، هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های ذیربط است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس یازدهم با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین مصالح ساختمانی به ویژه سیمان، افزود: بخش صنعت، معدن و تجارت باید آمادگی تامین سیمان  و سایر مصالح را برای یک میلیون واحد مسکونی و همچنین برای بخش خصوصی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای کنترل تورم و جلوگیری از افزایش قیمت سیمان، میلگرد و ‌آجر باید میان بخش‌های مختلف هماهنگی و انسجام وجود داشته باشد، در غیر اینصورت، هدف قانونگذار برای تأمین مسکن ارزان برای خانواده‌هایی فاقد مسکن، نه‌تنها محقق نخواهد شد بلکه به ضدخودش تبدیل می‌شود.

وزارت صمت ملزومات احداث یک میلیون واحد مسکونی را تأمین کند

خدابخشی، یادآور شد:  وزارت صنعت، معدن و تجارت باید این موضوع را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهد که ملزومات احداث یک میلیون واحد مسکونی را تأمین کند و از طرفی وزارت نیرو هم برق و آب مورد نیاز را تامین کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: اگر کمبود تولید سیمان به دلیل قطع برق است، وزارت نیرو موظف باشد که زیرساخت‌های برق را تأمین کند که واحدهای تولیدی ما تعطیل نشوند و بتوانند با ظرفیت کامل، مصالح مورد ساخت مسکن را تأمین کند.

خدابخشی درباره تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح، افزود: در این زمینه قانون وجود دارد منتها صرف تأمین منابع مالی کفایت نمی‌کند و همزمان با تأمین منابع مالی باید مصالح هم به اندازه کافی در کشور تولید شود.

وی، درباره ریسک‌ طرح جهش تولید مسکن اضافه کرد: این موضوع بستگی به مدیریت دارد. باید مدیریت واحدی برای انجام این پروژه در نظر گرفته شود و وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

خدابخشی درباره تورم‌زایی طرح جهش تولید مسکن بیان کرد: همانطور که گفتم برای مدیریت موضوع تورم باید مدیریتی یکپارچه‌ای اعمال شود و گرنه وزیر راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند این مساله را حل کند.

نماینده مردم الیگودرز ادامه داد: اگر مدیریت واحدی وجود نداشته باشد تورم را به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال اگر تقاضا برای خرید سیمان زیاد باشد ولی سیمان به اندازه کافی تولید نشود تورم روی سیمان بالا می‌رود و روی اقلام دیگر هم به همین شکل است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.