×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راهکارهای مقابله با آلودگی هوا باید بروزرسانی شود

راهکارهای مقابله با آلودگی هوا باید بروزرسانی شود

در زمان تدوین راهکارهای تحقق این امر، راحت‌ترین کار یعنی نصف کردن تردد خودروها و اجرای طرح زوج و فرد دیده شده بود.

سمیه رفیعی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در زمان اوج آلودگی، کاهش تردد خودروهاست، گفت: در زمان تدوین راهکارهای تحقق این امر، راحت‌ترین کار یعنی نصف کردن تردد خودروها و اجرای طرح زوج و فرد دیده شده بود.

وی با تأکید بر اینکه راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شرایط اضطراری آلودگی هوا باید به‌روز شود، تصریح کرد: اکنون که محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا از طریق مکانیزه کنترل می‌شود و بانک اطلاعات خودروها و میزان آلایندگی آن‌ها موجود است، باید راهکار جایگزین زوج و فرد که توجیه محیط زیستی هم داشته باشد، جایگزین شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست ادامه داد: به عنوان مثال می‌توان تردد خودروهایی هیبریدی یا خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند، در روزهای آلوده مجاز باشد؛ که بدین ترتیب هم انگیزه خرید خودروهای پاک‌تر و کم مصرف‌تر بیشتر می‌شود و هم هدف قانون‌گذار برای کاهش بار آلایندگی و تردد خودروهای پاک‌تر محقق می‌شود.

در عین حال انتظار داریم خودروسازان هم به سمت تولید خودروهای پاک‌تر و کم‌آلاینده‌تر پیش روند و هم اولویت واردات خودرو -چه خودروهای نو و چه دست دوم- با خودروهای هیبریدی و برقی و دارای استاندارد بالاتر آلایندگی باشد.

دولت و وزارت صمت نیز باید با کاهش و صفر کردن تعرفه واردات قطعات مصرفی خودروهای برقی و هیبریدی نظیر باتری و تعرفه برق تحویلی، انگیزه متقاضیان را افزایش دهند.

فراکسیون محیط زیست نیز آمادگی دارد در این حوزه ضمن حمایت از دولت در صورت لزوم نسبت به اصلاح قوانین اقدام کند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.