×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صندوق هنر رشد ۴۰ درصدی داشته است

صندوق هنر در پوشش همکاران فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی رشد ۴۰ درصدی داشته است

صندوق هنر رشد ۴۰ درصدی داشته است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران گفت: در دوسال اخیر صندوق اعتباری هنر رشد ۴۰ درصدی در پوشش همکاران فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی داشته است.

وی افزود:  تعداد خبرنگاران تحت پوشش در صندوق هنر ابتدای فعالیت دولت ۴هزار نفر بود که به تعداد ۱۲هزار و پانصد نفر رسیده‌ است. همچنین در حال حاضر ۱۱ هزار نفر از فعالان قرآنی عضو صندوق هنر هستند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: حوزه خدمات صندوق هنر بسیار  گسترده شده است و همه پیشکسوتان بالای ۶۰ سال که چهره شاخص فرهنگی هستند تحت پوشش خدمات صندوق هنر قرار دارند و بیمه تکمیلی افراد به صورت رایگان برقرار شده است.

اسماعیلی در باره سایر فعالیت‌های صندوق هنر تصریح کرد: این صندوق در حوزه فعالیت‌های اقتصاد فرهنگ و هنر حضور دارد. در استان اردبیل دیروز طی مراسمی از صدها هنرمند برجسته اردبیل و استان‌های مجاور توسط صندوق هنر تجلیل شد.

وی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه تکالیف بیشتری برای صندوق هنر در نظر گرفته شده است و امروز به عنوان یک پشتیبان جدی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن فعال است.

وزیرفرهنگ در مورد اقدامات وزارت فرهنگ در مورد خبرگزاری‌ها توصیح داد: در حوزه خبرگزاری‌ها بحث ما ادغام نبود بلکه هدف ما این بود که خبرگزاری‌های دولتی ساماندهی شوند و به یک استاندارد لازم برسند.

اسماعیلی با بیان اینکه معاونت مطبوعاتی با عنوان جدید امور رسانه‌ها و تبلیغات فعالیت می‌کند ادامه داد:برای گام اول همکاران من در معاونت امور رسانه‌ها و تبلیغات شاخص‌های سخت‌گیرانه تری برای اعطای عنوان خبرگزاری تدوین می‌کنند که به محض تصویب توسط هیئت نظارت و وزارت فرهنگ این ساماندهی صورت می‌گیرد.

وی در مورد شروع ساماندهی خبرگزاری ها اظهار داشت: وزارت فرهنگ ۴ خبرگزاری دارد که ساماندهی را از آنها شروع کرده‌ایم تا بتوانیم در مورد سایر خبرگزاری‌ها بهتر و دقیق‌تر عمل کنیم و بسیاری از خبرگزاری‌های فعال استانداردهای لازم برای این عنوان را ندارند و باید با عنوان‌های دیگر نظیر سایت خبری یا پایگاه خبری فعالیت کنند.

 با حضور وزیر فرهنگ صورت گرفت؛ افتتاح دو مرکز فرهنگی در اراک

محمدمهدی اسماعیلی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان مرکزی پارک علم و فناوری ماهور و مرکز اصحاب هنر و رسانه را افتتاح کرد.

اقامه نماز مغرب و عشا به امامت آیت الله دری نجف ابادی 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر خود به اراک با حضور در بیت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به اقامه نماز مغرب و عشا پرداخت. تاکنون حضور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اراک و افتتاح مجموعه‌های فرهنگی بخشی از برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و هیأت همراه بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.