×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
عدالت در بودجه‌ های فرهنگ و هنر  پس از ۴ دهه جانی تازه در کالبد تئاتر استان‌ها دمیده است

روسای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور در نامه‌ای به وزیر فرهنگ بابت از تخصیص و افزایش بودجه برای این انجمن‌ها تقدیر و خواستار تحقق هرچه زودتر آن شدند.

عدالت در بودجه‌ های فرهنگ و هنر جانی تازه در کالبد تئاتر استان‌ها پس از ۴ دهه

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱ مهرماه در آیین اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره نمایش‌های آیین و سنتی در استان گلستان اعلام کرد که از سیاست های قطعی ما گسترش فرهنگ و هنر در همه استان های کشور است، در مسیر تحقق عدالت بودجه ای فرهنگی تصویب و ابلاغ کردیم تا به هر سه گروه تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی بودجه مستقلی اعطا شود که طی یکی دو ماه آینده تخصیص داده خواهد شد بودجه ای که ده ها برابر بودجه فعلی در استان ها خواهد بود.

محمدمهدی اسماعیلی گفته بود که همه انجمن های هنری را تقویب خواهیم کرد تا با کمک هنرمندان تحول بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر را شاهد باشیم.

به دنبال این خبر وزیر فرهنگ روسای انجمن هنرهای نمایشی کشور در نامه ای به محمدمهدی اسماعیلی ضمن ابراز خرسندی در نامه‌ای نوشتند: فرمایشتان کوتاه بود اما به دلایل بی‌شمار در عمق جان فرهنگ و هنر استان ها، به ویژه جامعه تئاتری خوش نشست به مسرت و شادی.

در ادامه این نامه آمده است: «عدالت بودجه ای» خواست بزرگ تئاتر استانها در چهار دهه گذشته بوده و هست. خواستی که به گمان ما حقی است که همواره نادیده گرفته شده اگر چه هنرمندان تئاتر استان ها همیشه در صحنه های سبز تئاتر، بن بستها را گشوده و راهی به سوی امید باز کرده اند.

در ادامه این نامه افزوده شده است: اشاره کوتاه شما به تخصیص و افزایش بودجه برای انجمن ها شور و شعفی مضاعف در جان فرهنگ و هنر دمیده است؛ چرا که قریب به چهارسال است که تئاتر استان ها به خاطر نبود کمترین حمایتی مسیر صعب و سختی را تجربه کرده است. یقین بدانید که این توجه به استان ها نتیجه ای درخشان برای فرهنگ و هنر ایران خواهد داشت.

روسای انجمن هنرهای نمایشی استانهای کشور بر خود لازم می دانند بخاطر توجه حضرتعالی به انجمن ها و فعالیت هنرمندان تئاتر استان ها مراتب سپاس خود را تقدیم نمایند و امیدوار باشند با تاکید موکدتان این وعده بزودی جامه عمل بپوشد تا پس از گذر از بدهی های انبوه، تولیدات تازه جان دوباره ای به تئاتر کشور ببخشند هر موقع تئاتر استانها جان تازه ای گرفته تئاتر ایران روزگار درخشانی را در خلق و نوآوری طی کرده است.

 روسای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.