×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی : مجلس مدافع فعالیت‌های اقتصادی در بستر فضای مجازی است

محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 3 قانون اساسی گفت: در هفته های اخیر بانک مرکزی، کسب و کارهای اینترنتی را ملزم به دریافت “اینماد” کرده است، الزام بانک مرکزی درخصوص دریافت نشان اینماد توسط کسب و کارهای اینترنتی، برخلاف روح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است.

وی خطاب به رئیس مجلس خاطرنشان کرد: این اختلاف نظر بین وزارتخانه های اقتصاد، صمت و بانک مرکزی، 350 هزار کسب و کار جوانان کشور تحت تاثیر قرار گرفته و این دستگاه ها بر خواسته بدون منطق خود تاکید دارند. لازم است به این مسئله ورود کرده و از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، کارآفرینان و جوانان حمایت کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: اختلافات بین دستگاه های اجرایی مانند بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی نمی تواند مانع کار شود و اگر مشکلی در بستر فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال نسبت به دریافت نماد مذکور وجود دارد باید آن را برطرف کنند.

وی ادامه داد: مجلس مدافع فعالیت های اقتصادی در بستر فضای مجازی بوده و همه تلاش ما تقویت این حوزه است، در حال حاضر براساس آمار ارائه شده، کسب و کارهای دیجیتال حدود 4 الی 5 درصد GDP کشور را به خود اختصاص داده که باید به بیش از 10 الی 15 درصد افزایش یابد.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.