×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
محمدجواد عسکری :رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی: فعالیت جهاددانشگاهی معطوف به حوزه دانش بنیان و صنایع نرم شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که جهاد دانشگاهی باید دوره جدید فعالیت‌های خود را معطوف به حوزه دانش بنیان و زیست بوم صنایع نرم و خلاق کند، ابراز امیدواری کرد که با حمایت سایر نهادها این مهم به ثمر بنشیند.

محمدجواد عسکری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، بیان کرد: این نهاد انقلابی طی چهار دهه فعالیت نشان داده که همواره پیشرویی و پویایی خود را به اندازه روز اول تاسیس حفظ کرده و چه بسا افزایش نیز داده است.

او اضافه کرد: گسترش هوشمندانه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی از حوزه فرهنگی به سمت پژوهشی و دیگر حوزه‌ها پیرو نیاز کشور، نمونه حرکت ارزشمند جهادی است که باید در سایر نهادهای اجرایی کشور الگوسازی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت همچنین دیگر شاخصه مهم جهاد دانشگاهی را بهره وری کاربردی از پروژه‌ها و فعالیت‌هاست ذکر و خاطرنشان کرد: بسیاری از نهادها هستند که کار پژوهشی آنها در روی کاغذ خلاصه شده و به اتمام می‌رسد، درحالی که ثمره فعالیت‌های جهاد دانشگاهی همه درحال بهره برداری است و این جای تقدیر ویژه دارد.

عسکری تاکید کرد: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب و نیاز و اولویت کشور، لازم است جهاد دانشگاهی دوره جدید فعالیت‌های خود را معطوف به حوزه دانش بنیان و زیست بوم صنایع نرم و خلاق کند؛ حرکتی که اخیرا از سوی این نهاد شتاب گرفته ولی هنوز به اندازه کافی عمق پیدا نکرده و امید است که با حمایت سایر نهادهای مرتبط در کشور، همچون سایر راهبردهای این نهاد، به ثمر بنشیند.

او به نقش سازنده جهاد دانشگاهی در عرصه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و به خصوص حوزه‌های دانش بنیان هم اشاره و عنوان کرد: این مهم باید از جانب نهادهای مختلف دولتی که متولی این حوزه‌ها هستند، مورد توجه قرار گرفته و از جهاد دانشگاهی به عنوان یک بازوی اجرایی استفاده کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی طی این سالها نشان داده که می‌تواند در حوزه‌های مذکور نقش اساسی ایفا کند، تاکید کرد: مدیران مسئول باید از این ظرفیت بهره برده و به شکوفایی ظرفیت‌های این نهاد کمک کنند و ما نیز در صورت نیاز، در مجلس شورای اسلامی به این نهاد انقلابی کمک خواهیم کرد.

 

منبع خبر : ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.