×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:دولت سیزدهم گره‌های باز نشده حوزه فرهنگ در چهار دهه گذشته را باز کرد

 «محمدمهدی اسماعیلی» پیش از ظهر جمعه در بدو ورود به کرمانشاه در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی، افزود: ما در حوزه فرهنگ نیاز داشتیم که یک بازسازی در حکمرانی فرهنگی صورت بگیرد که مطالبه رهبر معظم انقلاب در اولین دیداری که ۶ شهریور خدمتشان رسیدیم این بود که بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی انجام شود و در همین یکسال گذشته این اتفاق رخ داد.

وی تصریح کرد: در این یکسال عمر دولت سیزدهم هم تثبیت حوزه فرهنگ به لحاظ ساختاری را داشتیم و هم امروز ما متناظر با ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ستاد هماهنگی فرهنگی دولت را به ریاست رئیس جمهور داریم و در این ستاد بسیاری از مشکلات حوزه فرهنگ رفع شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر دستاوردهای دولت در این یکسال را ساماندهی بودجه های فرهنگی دستگاه های غیرفرهنگی اعلام کرد و گفت: آیین نامه اعتبارات حوزه فرهنگی در این مدت ابلاغ شد و این گام بزرگی بود که ساماندهی مدیریت بودجه های فرهنگی خارج از دستگاه های فرهنگی بود.

اسماعیلی افزود: دستگاه های دولتی و شرکت های دولتی هزینه های زیادی را در حوزه فرهنگی خارج از ضابطه انجام می دادند که این موضوع امروز ضابطه مند شده و کارگروهی دارد و هیچ کاری در حوزه فرهنگ انجام نمی شود مگر مطابق با الگوی مصوبی که در دولت مصوب شده باشد و این کار بزرگی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین به بحث محرومیت زدایی از مناطق محروم در حوزه فرهنگی اشاره کرد و توضیح داد که قرارگاه محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ و هنر تشکیل شده و در این راستا بیش از ۷۰ شهرستان و نزدیک به ۴۰ هزار هنرجو در این قرارگاه آموزش های لازم را دیده اند.

اسماعیلی اضافه کرد: مصوبه نزدیک به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت های فرهنگی را از دولت گرفتیم که بسیاری از این طرح ها در هفته دولت افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه ها که از ۲۰ سال قبل آغاز شده بود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته بود اما در این ۹ ماه ما ۸۰ میلیارد تومان دیگر تزریق کردیم و اکنون به مرحله افتتاح رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: با افتتاح این طرح ها حدود ۳۰ تا ۴۰  سالن تخصصی موسیقی، تئاتر و سینما در این مجتمع ها اضافه می شود.

به گفته اسماعیلی نزدیک به ۳۰۰ سینما در کشور در حال ساخته شدن است که در این یکسال سرعت گرفته و بیش از ۱۰۰ مورد در همین ایام افتتاح می شود .

وی تصریح کرد: با یک سرعت بسیار بالایی عقب ماندگی های سال‌های گذشته در حوزه فرهنگ در دولت مردمی سیزدهم جبران می شود.

دیدار با خانواده شهید معظم «محمدرضا قلیوند» در شهر کرمانشاه اولین برنامه دکتر اسماعیلی است و سپس در مراسم افتتاح بیمارستان حکیم در شهر کرمانشاه حضور می یابد.

حضور در میز خدمت و دیدار چهره به چهره با مردم در مسجد جامع شهر کرمانشاه و سپس سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کرمانشاه است.

دیدار با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، دیدار با فعالان اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اسلام آباد غرب و هرسین از دیگر برنامه دکتر اسماعیلی در سفر به استان کرمانشاه است.

به گزارش ایرنا؛ پنج هزار و ۱۵۱ پروژه با سه هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هفته دولت امسال در استان کرمانشاه افتتاح می شود که با افتتاح این تعداد پروژه برای ۶ هزار و ۵۳۵ نفر اشتغال ایجاد می‌گردد.

از مجموع این تعداد پروژه، چهار هزار و ۹۰۵ مورد مربوط به حوزه اقتصادی است که برای بهره برداری از آنها یک هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای پنج هزار و ۸۷۹ نفر نیز اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

همچنین ۲۴۶ پروژه با یک هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۵۶ نفر به صورت مستقیم در حوزه عمرانی افتتاح می شود.

منبع خبر : ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.