×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
محمد مهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: فعالیت ویژندهای پوشاک ایرانی-اسلامی در فضای مجازی ضروری است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی عصر چهارشنبه – ۵ مردادماه – در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه مد و پوشاک ایرانی اسلامی ایران ویژند اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم امروزه از فضای مجازی و درگاه‌ها برای خرید مایحتاج خود و پوشاک استفاده می‌کنند، اگر بتوانیم پوشاک عفیفانه ایرانی اسلامی را در این فضا معرفی کنیم قطعا تاثیرگذار است.

وی افزود: این موضوع به دلیل قطع واسطه‌گری در کاهش قیمت نیز اثر دارد. چرا که قیمت‌ها در زنجیره واسطه گری بالاتر می‌روند و قطعا فضای مجازی تاثیر مهمی در چرخه عرضه پوشاک ایرانی اسلامی و عفیفانه به عموم مردم دارد.

وزیر فرهنگ خاطر نشان کرد: من به همکارانمان در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نیز گفته‌ام که زیست بوم ها را در خدمت توسعه فضای عرضه لباس عفیفانه بیاورند.

اسماعیلی گفت: ما الان در موضوع مد و پوشاک ایرانی اسلامی چند مسئله داریم یکی از آنها موضوع عرضه است و برای حل مسائل عرضه باید از طریق درگاه های خوب در فضای مجازی اقدام کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور درباره وضعیت فعالیت ویژندهای پوشاک ایرانی اسلامی در فضای مجازی تصریح کرد: در حال حاضر این ویژندها عرضه مناسبی در فضای مجازی ندارند به این دلیل که در جامعه نتیجه فعالیت آنان خیلی دیده نمی شود. وقتی روزی برسد که ما پوشاک ایرانی اسلامی را در جامعه به عنوان پوشاک قالب ببینیم، آن روز یعنی عملکرد ویژندهای تولید مد و پوشاک ایرانی اسلامی موفقیت آمیز بوده است.

نخستین نمایشگاه «ایران ویژند» ویژه نمایش محصولات برندهای تخصصی در حوزه مد و لباس در سالن میلاد نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

این رویداد تا پنجم مرداد با تکیه‌بر توانمندی طراحان، تولیدکنندگان و برندها از بخش غیررقابتی یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، میزبان علاقه‌مندان و فعالان صنایع نساجی و پوشاک در رشته‌های گوناگون است.

جمعی از فعالان حوزه مد و لباس شامل تولیدکنندگان، مدیران مؤسسات تک منظوره و چند منظوره و شرکت ‌های دانش‌ بنیان فعال در حوزه ‌های طراحی پارچه و لباس، محصولات عفاف و حجاب، کیف و کفش، زیورآلات و بسته ‌بندی در این رویداد جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.

نمایش، پایش، ارزشیابی و ترویج لایه‌ها و فعالان و فعالیت‌های مختلفی که در زنجیره تامین مد و پوشاک ایرانی اسلامی نقش دارند، حمایت از تولیدکننده ‌ها و برندهای ایرانی در حوزه پوشاک و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و نمایش توانمندی آنها به عنوان اصلی ترین هدف برگزاری این رویداد عنوان شده است.

این نمایشگاه با حضور بیش از ۲۵ استان، بیش از ۲۰ کشور به عنوان شرکت‌کننده -عمدتا کشورهای منطقه هستند- و همچنین بیش از ۱۰۰ فعال حوزه مد و لباس پوشاک ایرانی اسلامی برگزار شده است. انواع شرکت‌کنندگان از خانه‌های خلاق و فناوری‌های پارچه تا شتاب دهنده‌های صادرات و بسته‌بندی که البته در وسط این مدار، تولیدکنندگان مانتو، چادر و پوشاک ایرانی اسلامی قرار دارند، هستند.

گروه های کالایی ایران ویژند شامل محصولات و برندهای پوشاک زنانه استانهای کشور، چرم، سامانه مد و لباس کشور، دانشکده مهارت و کارآفرینی پوشاک، چادر ایرانی و روسری است.

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی فجر با مشارکت استان های کشور، پاویون کشور افغانستان و چین در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع در سالن ۳۱ دایر است.

منبع خبر : ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.