×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
صحرایی: ماموریت نسخه جدید ‌شاد‌ تبدیل کلاس درس به محیط یادگیری است

صحرایی: ماموریت نسخه جدید ‌شاد‌ تبدیل کلاس درس به محیط یادگیری است

 وزیر آموزش و پرورش‌‌ ماموریت نسخه جدید شبکه شاد را تبدیل کلاس درس از محیط آموزشی صِرف به محیط یادگیری بیان کرد.

‌رضامراد صحرایی در آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد اظهار کرد: کودکان و دانش‌آموزان، اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور هستند که هر کاری برای آن‌ها انجام دهیم نشان‌دهنده اهتمام ما به شکوفایی آینده کشور است زیرا شکوفایی آینده ایران، حاصل‌جمع شکوفایی تک‌تک آینده‌سازان این کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما این است که بچه‌ها جست‌وجوی سالم در فضای مجازی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در جنگ ترکیبی و شناختی که امروز جهان درگیر آن است، شاهدیم که تمرکز فوق‌العاده‌ای روی انحراف ذهنی فرزندان اتفاق افتاده و امروز جنگ در مرزها نیست بلکه نقطه تمرکز و حمله به مغزها است که اگر این جنگ را کنترل نکنیم، آسیب‌پذیری‌ها زیاد خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش، شبکه شاد را نماد خودباوری و تبدیل تهدید به فرصت دانست که ما را در برابر کرونا پیروز کرد، گفت: یکی از بحران‌ها در شرایط کرونایی، مدرسه و آموزش دانش‌آموزان بود و اگر شبکه شاد وجود نداشت، وضعیت بسیار بحرانی در پیش بود. بنابراین کاری که متولیان این شبکه برای فرزندان ایران کردند، ستودنی و ماندگار خواهد بود.

وی اظهار کرد: نسخه جدید شاد در دوران پساکرونا یک ماموریت دارد که کلاس را به موقعیت واقعی یادگیری تغییر دهد.

صحرایی خاطرنشان کرد: کلاس درس، جایی است که دانش‌آموزان صرفا آموزش نبینند بلکه باید یاد بگیرند. نسخه جدید شاد می‌تواند مقدمه‌ساز اجرای آموزش‌های ترکیبی و تلفیقی در جهان پساکرونا و متحول‌شده در دوران پساکرونا باشد.

وی افزود: بسیاری از متخصصان حوزه تعلیم و تربیت معتقدند که بزرگترین یافته ما در دوران کرونا کوچ از آموزش‌های سنتی به رویکردهای نوین و آموزش معکوس است. بنابراین کلاس در رویکرد نوین آموزش، محل یادگیری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از معاونت‌های آموزش ابتدایی و متوسطه انتظار می‌رود طوری برنامه‌ریزی کنند که بچه‌ها به کمک شاد، پیش از کلاس‌ها درس را بخوانند و کلاس به جای آموزش به محیط یادگیری تبدیل شده و مباحثه، مذاکره و حل مساله در کلاس درس صورت بگیرد.

وی افزود: همچنین استفاده از شبکه شاد در ساعات غیردرسی به عنوان بخشی از فعالیت‌های دانش‌آموزان قرار گرفته و مورد ارزیابی تکوینی در نظر گرفته شود.

صحرایی ابراز کرد: از معاونت پرورشی و فرهنگی انتظار می‌رود که بستر فراهم‌شده در شبکه شاد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که جشنواره‌ها و پویش‌هایی که در شاد برنامه‌ریزی می‌شود، گاهی مخاطب چندین میلیونی دارد که یک فرصت تربیتی بی‌نظیر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به امکانات جدید در شبکه شاد گفت: این امکانات نویدبخش فراهم آوردن محیط امن فضای مجازی برای دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه کودکان و دانش‌‌آموزان جست‌وجوگر و کنجکاو هستند، تاکید کرد: مسیر کنجکاوی کودک را باید مراقبت کرد. در فضای حقیقی همواره از کودک مراقبت می‌کنیم تا کار خطرناکی انجام ندهد بنابراین فضای مجازی هم به چنین مراقبتی نیاز دارد.

صحرایی ادامه داد: ما به‌دنبال استفاده بهینه از فضای مجازی هستیم، یادگیری نحوه به‌کارگیری فضای مجازی، یکی از تکالیف ماست که آن را سواد استفاده از فضای مجازی می‌دانیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.