×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تا چند روز آینده ۶۵۹ نفر از نیروی‌های غیرهیات علمی کارمند را از طریق استخدام وارد بدنه این دانشگاه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صفی‌الله رمضانخانی روز شنبه در مراسم معارفه سرپرست مدیریت امور پردیس‌های گیلان در دانشگاه بنت الهدی صدر (ویژه خواهران) اظهار کرد: سال آینده بر اساس مصوبه برنامه هفتم ۲۵ هزار دانشجومعلم نیز از طریق کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه‌های مهم کشور است، اضافه کرد: این دانشگاه مهم، امیدآور و راهبردی یکی از بهترین‌های کشور به شمار می رود و ما امروز در این مجموعه به دنبال تربیت فرزندانی همچون تهرانی مقدم و حاج قاسم سلیمانی‌ها هستیم.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان در امور استان‌ها و مجلس خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه فرهنگیان وارث آموزش و پرورش آینده است از این‌رو نباید یک ثانیه فرصت خدمت صادقانه در این دانشگاه هدر برود.

وی ماموریت دانشگاه فرهنگیان را پرورش فرزندان صالح و سالم برای آینده ایران اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: نگاه مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان، نعمت و سرمایه بسیار بزرگی برای خانواده این دانشگاه است، باید این محبت را قدر بدانیم که راهگشای ما و تربیت نسل‌های آینده است.

رمضانخانی با اشاره به جایگاه مهم نظام تعلیم و تربیت در کشور و نقش تاثیرگذار معلمان اظهار کرد: شکست خورده‌ترین کشورها با اتکا به نظام آموزش و پرورش و با برخورداری از معلمان شایسته و تربیت بایسته آینده خود را رقم می‌زنند.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه لحظه‌ای از تلاش در این مجموعه عقب نشینی نخواهیم کرد، افزود: دانشگاه فرهنگیان زمانی در آموزش و پرورش در غربت بود اما امروز از این وضعیت خارج شده‌است ما توانسته‌ایم این دانشگاه را بسازیم و آباد کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان در امور استان‌ها و مجلس خاطرنشان کرد: در سال ۹۲، ۲۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کردند اما در دوره ای به بیش از ۳ هزار نفر رسید که این کاهش دلیلی بر مشکل امروز آموزش و پرورش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه و نقش مهم معلمان در تربیت آینده‌سازان کشور، این قشر را مهمترین عنصر توسعه دانست و اظهار کرد: باید در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان سرمایه‌گذاری شود، اگر امروز این کار محقق نشود؛ فردا دیر است.

رمضانخانی با بیان اینکه امروز معلمان به عنوان فرماندهان فکری جامعه و کلاس درس همچون پایتخت یادگیری و دانشگاه فرهنگیان به عنوان برج مراقبت از فرزندان آینده ساز است، خاطر نشان کرد: برای برخورداری از آینده ای خوب باید به دانشگاه فرهنگیان توجه شود.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان در امور استان‌ها و مجلس اظهار کرد: هدف دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمان قیمتی، نه با هر قیمت است بنابراین معلمان ارزشمند باید وارد عرصه آموزش و پرورش شوند و برای تربیت آینده‌سازان کشور تلاش کنند.

وی با اشاره به توجه دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رییسی به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان افزود: در این دولت نزدیک ۷۵۰ هزار مترمربع به فضاهای دانشگاه فرهنگیان اضافه شد و صدها ردیف هیات علمی با دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر آموزش و پرورش برای این دانشگاه محقق شد.

رمضانخانی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان گیلان از نظر فضا، حال خوشی ندارد از استاندار، نماینده ولی فقیه و مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست تا برای رفع مشکل این مجموعه در استان تدبیر کنند.

ضرورت توجه معلمان به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت توجه معلمان به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند به عنوان ارزش محوری سازمان و چراغ راه است از این‌رو باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدحسین رمضانی با بیان اینکه ایران قوی از طریق مدرسه قوی به وجود می‌آید، اظهار کرد: در مدرسه قوی باید معلم توانمند حضور داشته باشند، این معلمان نیز باید سندتحول بنیادین را چراغ راه خود برای تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور قرار دهند.

وی نگاه بلند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را رساندن دانش‌آموزان به حیات طیبه دانست و خاطر نشان کرد: معلمان ما باید از گنجینه‌های دفاع مقدس برخوردار باشند؛ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نسخه‌ای از قیام عاشورا است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر ضرورت همراهی و همگامی معلمان با آینده‌سازان کشور در امور و برنامه‌های تربیتی اظهار کرد: نومعلمان و دانشجو معلمان باید در سفرهای راهیان نور و راهیان پیشرفت همراهی کنند.

سرپرست جدید امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان نیز در مراسم تودیع خود با اشاره به جایگاه مقام معظم رهبری از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: برای برخورداری از آموزش و پرورش خوب و مدرن و معلمان شایسته در تمام ابعاد همه ما باید تلاش کنیم.

دکتر مرتضی رضایی صوفی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: نگاه و همت دولت برای پیشرفت این دانشگاه ستودنی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در گیلان در بخش سخت افزاری نیازمند کمک است و همه باید برای رفع مشکلات این حوزه همکاری کنند، اضافه کرد: جزیره ای فکر کردن موجب عقب ماندگی استان می شود.

 

در این مراسم ضمن قدردانی از ایرج شاکری‌نیا رییس سابق امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان؛ دکتر مرتضی رضایی صوفی به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.