×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تالار مرکزی سنندج اختصاص یافت

 ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تالار مرکزی سنندج اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در بدو ورود به سنندج در جمع خبرنگاران افزود: تا دوسال آینده این پروژه برای اصحاب فرهنگ و هنر استان فرهنگی کردستان تکمیل و نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: خیلی خوشحالیم که امروز در استان زیبا و مهد فرهنگ و هنر ایران و یکی از مهمترین حوزه‌های تمدنی و خاستگاه هنرمندان ایران زمین هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ثبت انجمن دف در کردستان عنوان کرد: در فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان جای انجمنی فعال در عرصه موسیقی عرفانی به ویژه دف بسیار خالی بود، همین امر موجب شد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امتیاز راه اندازی انجمن دف به عنوان هدیه رییس‌جمهور به اهالی فرهنگ و هنر این استان اعطاء شود.

وی با اشاره به دیدار اهالی فرهنگ و هنر کردستان با رییس‌جمهور گفت: دیدار رییس‌جمهور با اهالی فرهنگ و هنر، رویداد مهمی است و ما امروز میزبان هنرمندان استان هستیم که انشالله برنامه خوبی خواهد بود.

اسماعیلی در خصوص پروژه تالار مرکزی سنندج نیز بیان کرد: در دور اول سفر ریاست جمهوری به کردستان ۱۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که تا امروز ۹۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در دور دوم سفر رئیس جمهور مردمی و هیات دولت به استان کردستان، ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار از فروش نفت که صدرصد قابل تحقق است، اختصاص داده شده است.

اسماعیلی با اظهار امیدواری از افتتاح پروژه تالار مرکزی سنندج در دولت سیزدهم افزود: ۴۰ میلیارد در چند روز گذشته به این پروژه تزریق شده است که امیدوار شاهد افتتاح تالار مرکزی سنندج که مجتمع خیلی خوبی است، برای هنرمندان این استان به عنوان هدیه رئیس جمهور به مردم هنرپرور استان کردستان باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص برپایی نمایشگاه کتاب استانی نیز گفت: چند سالی است که نمایشگاه کتاب در استان‌ها متوقف شده که در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی این اتفاق افتاد و ما برای استان کردستان این آمادگی را داریم که نمایشگاه کتاب استانی را با هماهنگی‌های لازم برگزار کنیم.

اسماعیلی اضافه کرد: از آنجایی که سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران نیز بوده است، قابلیت‌های فرهنگی بالایی دارد که با هماهنگی معاون فرهنگی نمایشگاه کتاب در سنندج دایر شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.