×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تلاش برای تسهیل امور حقوقی و قضایی ایرانیان خارج از کشور

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، چهارمین جلسه کارگروه حقوقی قضایی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور پنجم آذرماه ۱۴۰۲ با حضور اعضای این کارگروه و به میزبانی وزارت دادگستری برگزار شد.
عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در این جلسه با محکوم نمودن نسل‌کشی و جنایات بی‌شمار رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه، بر توجه ویژه برای حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد.
وی بر ایجاد بستر لازم برای دسترسی هموطنان خارج از کشور به سامانه ثنا و استفاده از ظرفیت کانون وکلا و کانون کارشناسان قوه قضاییه برای تسهیل امور حقوقی این هموطنان تاکید کرد و گفت: هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مرتبط در قالب شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور برای شناسایی، پیگیری و حل مشکلات هموطنان خارج از کشور و تسهیل تردد آنها به سرزمین مادری ضروری است.
دبیر کارگروه حقوقی قضایی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اصلاح آیین‌‎نامه این کارگروه را در جهت گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌ها در حوزه حقوقی قضایی و افزایش رضایتمندی هموطنان خارج از کشور برشمرد.
این نشست با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، دادستانی کل کشور، دادگستری استان تهران و دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران برگزار و اعضای کارگروه در خصوص اصلاح آیین‌نامه، وظایف و برنامه‌های پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.