×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح دولت و ستاد‌های مردمی امسال کار خدمت‌رسانی به زائران بسیار تسهیل شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تدابیر و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سطح دولت و ستاد‌های مردمی امسال کار خدمت رسانی به زائران را تسهیل کرده است و با این ابتکارات مشکلات بسیاری برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نشستی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی و روند اعزام زائران به عراق در قالب طرح نوین عتبات گزارشی ارائه کرد.

حسینی همچنین در ادامه  تاکید کرد: ایجاد وضعیت بهتر برای زائران در سفر‌های زیارتی و توجه به بعد فرهنگی و حفظ شأن و کرامت زوار از اولویت‌های مجموعه حج و زیارت است.

در همین حال  وحید صفاری مسئول ستاد اربعین سازمان حج و زیارت درباره اقدامات این ستاد، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در باره فعالیت‌ها و برنامه‌های این کمیته در مراسم امسال، نماینده شرکت بیمه میهن درباره خدمات رسانی به زائران در ایران و عراق و سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره خدمات پزشکی و درمانی ارائه شده در مراسم اربعین گزارش دادند.

ثبت نام ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح

همچنین حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در این نشست اعلام کرد: از میان ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند بیش از ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر حق بیمه خود را پرداخت کردند.

وی افزود: موج بازگشت زائران ایرانی سه روز آینده ارزیابی می‌شود بنابراین هماهنگی و آمادگی‌های لازم در بخش‌های مختلف ضروری است.

در ادامه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تدابیر و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سطح دولت و ستاد‌های مردمی امسال کار خدمت رسانی به زائران را تسهیل کرده است و با این ابتکارات مشکلات بسیاری برطرف شد.

تعیین تکلیف حج عمره
سیدمهدی اسماعیلی افزود: همه دست اندرکاران شبانه روز در تلاش هستند تا مجموع کار‌های خدماتی و فرهنگی در سطح بالایی انجام شود.

وی همچنین از نقش حمایتی و راهبری نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و پشتیبانی‌ها از فعالیت‌های سازمان حج و زیارت قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با سیاست گذاری و راهبری مناسب بتوان درحوزه اربعین تحول ایجاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از مجموعه فعالیت‌های انجام شده در قالب ستاد مرکزی اربعین، اظهار کرد: ظرفیت‌های مردمی بالایی در حوزه اربعین وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.

اسماعیلی با تاکید براینکه تکلیف سفر‌های عمره نیز باید هرچه سریعتر مشخص شود، گفت: با جمع بندی آسیب شناسی‌های انجام شده در جلسه آینده شورایعالی حج، یک پیشنهاد عملی با هدف حل مشکلات فعلی ارائه شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مراسم اربعین که به برکت خون شهدا شاهد و حضور ارادتمندان حسین بن علی و اهل بیت (علیهم اسلام) است، با شکوه‌تر و قوی‌تر از گذشته استمرار یابد.

میزبانی مناسب عراقی‌ها از زائران
در ادامه این نشست، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت مراسم پیاده روی امسال را در طول تاریخ بی سابقه توصیف کرد و گفت: به یاری خدا مردم سرفراز عراق میزبان بزرگترین حرکت آئینی در جهان هستند و به برکت وجود امام حسین (ع) بزرگترین اجتماع بشری در این سرزمین شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین توصیه‌هایی درباره بازگشت زائران و لزوم اطلاع رسانی درباره پرهیز از رانندگی در حال خستگی اظهار کرد و افزود: وظیفه همگان حفظ کرامت و شأن زائر است.

وی بااشاره به نحوه راهبری مراسم اربعین در ایران و عراق تاکید کرد: برای آنکه مشکلی پیش نیاید و خدمات بهتری به زائران ارائه و کار‌ها روان‌تر و بهتر انجام شود، اطلاع رسانی و هماهنگی بیشتر ضروری است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین به فعالیت شرکت‌هایی که تحت نظارت سازمان حج و زیارت و در قالب طرح نوین عتبات به عراق زائر اعزام می‌کنند، اشاره و تصریح کرد: تغییرات انجام شده کافی نیست بنابراین شرکت‌های اعزام کننده زائر به عتبات باید فرصت خدمتگزاری را ارج نهند و با افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: درخصوص ادامه همکاری افرادی که خادم نیستند تجدید نظر شود، در عین حال خادم زائر نیز نباید لطمه ببیند بلکه باید فعال در صحنه حضور داشته باشد و خدمات مطلوب ارائه دهد.

وزیر ارشاد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.