×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ساختن ایران، تربیت نیروهای قدرت نرم و ارتقا آن را نقش مهم دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: نسلی تربیت کنیم که بتوانند افتخارات ایران را بازسازی کنند

 سید مرتضی نبوی، در آیین بزرگداشت آغاز دهه فجر و میلاد  باسعادت حضرت امام علی(ع) و جوادالائمه(ع) که با حضور همکاران سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد؛ ساختن ایران، تربیت نیروهای قدرت نرم و ارتقا آن را نقش مهم دانشگاه فرهنگیان برشمرد و گفت:  پیشرفت کشورها به برکت نظام تعلیم و تربیت آنان می باشد، دانشگاه فرهنگیان در جایگاهی است که می تواند آینده کشور و پیشرفت، معنویت، اخلاق، استقلال و آزادی آن را حفظ کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابراز امیدواری کرد: دانشگاه فرهنگیان نسل آینده را بیمه کرده و با ایفا رسالت عظیمی که برعهده دارید نسلی تربیت کنیم که بتوانند افتخارات ایران را بازسازی کنند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از  نظریه پردازان انقلاب وقوع انقلاب براساس دین را امکان پذیر نمی دانستند، گفت: این نظریه پردازان دین را پدیده ای سنتی و تاریخی و انقلاب را  مدرن می دانستند،  از نظر آنان پدیده سنتی  نمی توانست مظهر یک پدیده مدرن شود و بر این اساس غرب نمی توانست شکل گیری انقلاب  و زمینه های آن در ایران و در نتیجه پیروزی انقلاب را بپذیرد.

نبوی، انقلاب اسلامی را  انقلابی مردمی و بی نظیر که  الگوی آن از سوی امام(ره) طراحی شده بود، عنوان و اظهار کرد: این انقلاب با ناباوری امریکایی ها و جهان بر اساس دینی که سنتی و تاریخی می دانستند به پیروزی رسید و برای جهانیان ظرفیت اسلام و قرآن را روشن کرد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی ایران، بسیاری از دانشگاه ها تحقیقاتی در خصوص ظرفیت اسلام آغاز کردند و اسلام شناسی در کشورهای بسیاری شکل گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به روشن بینی، شخصیت و رهبری بی نظیر امام خمینی(ره) در انقلاب، تصریح کرد: امام (ره) سه هدف مهم برای مبارزه طراحی کردند، نخست آنکه ریشه بدبختی ها، دیکتاتوری، وابستگی و عقب ماندگی شاه است که باید برود، منشا بدبختی ها در سطح منطقه رژیم صهیونیستی است که باید تکلیف آن مشخص شود و در سطح جهان مشکلات بشریت از امریکا است .

وی تحمیل جنگ نظامی و محاصره اقتصادی را ازجمله اقدامات امریکا برعلیه ایران نام برد و با تاکید بر حفظ وحدت ملی افزود: ایران از دل جنگ تحمیلی به قدرت بازدارندگی رسید؛ امنیت در این کشور را جمهوری اسلامی و انقلاب تامین کرده که شرط پیشرفت و گمشده تمام کشورهای منطقه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه باید در این پیچ تاریخی تلاش کنیم با نظام تعلیم و تربیت، بهترین جایگاه را برای کشورمان رقم بزنیم، اظهار کرد: امروز از نظر فرهنگی مورد تهاجم هستیم و باید تدبیر کنیم تا  فکر و ذهن  نسل جوان با این سابقه کهن، فرهنگی، تاریخی و معنوی در اختیار دیگران قرار نگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.