×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
شهرکهای صنعتی می‌تواند پیشران تحقق شعار سال باشد

سعید صادقی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: شهرکهای صنعتی می‌تواند پیشران تحقق شعار سال باشد.
صادقی با اشاره به این مطلب بیان داشت: استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب نظیر آب، شبکه فاضلاب و تامین انرژی در قالبی ساختار‌یافته با هزینه اجرایی پایین‌تر، امکان حضور کلیه متقاضیان سرمایه گذاری کوچک و متوسط و همچنین صنایع مرتبط و اصناف در کنار هم را میسر می‌کند.
به‌دیگر بیان، نحوه چیدمان و استقرار واحدهای صنعتی به مراتب از هزینه‌های واسطه‌ای و مبادله‌ای فعالان حوزه صنعت کاسته و به تبع آن قدرت رقابت‌پذیری آن‌ها را افزایش می‌دهد.
نقش شهرک‌های صنعتی در بهبود وضعیت اقتصادی ، تهیه زمین مناسب برای اجرای طرح‌های صنعتی در موقعیت ممتاز با توجه به مکان‌یابی و طراحی انجام شده مطابق اصول فنی و مهندسی و آخرین روش‌های شهرک سازی، عدم نیاز به کسب مجوز جداگانه از ادارات و سازمان‌های متعدد، مستثنی بودن از قانون شهرداری‌ها و صدور مجوز‌های احداث ساختمان و پایان کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن از جمله مزایای حضور در شهرک صنعتی برای علاقه‌مندان به ورود در عرصه تولید کشور است.

شهرکهای صنعتی می‌تواند پیشران تحقق شعار سال باشد
صادقی گفت : علاوه بر پذیرش متقاضیان برای استقرار ، ۲۴ خدمت حمایتی در قالب خدمات صنایع کوچک از جمله پرداخت تسهیلات کمکهای فنی اعتباری ، کمک به شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی ، برگزاری تورهای صنعتی ، شناسایی نیازها و عارضه یابی واحدهای تولیدی ، آموزش مدیران و کارکنان واحدهای صنعتی ، برگزاری رویدادهای استارتاپی ، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور و… توسط شرکت شهرکهای صنعتی ارائه می گردد که در راستای توانمندسازی واحدهای صنعتی پس از استقرار در شهرکها به شمار می رود.
این مقام مسئول بیان داشت: در همین راستا در طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۳ رویداد استارتاپی با پذیرش حدود ۶۰ ایده و شناسایی بیش از ۴۸ نیاز واحد صنعتی و ۴۰ عارضه یابی و ۳۰ تور صنعتی ، برگزاری ۸۰۰ دوره آموزشی و شناسایی ۴۰ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان و نیز دانش بنیان نمودن ۱۰ واحد صنعتی بخشی از فعالیتهای توسعه ای بوده که علاوه برآن در راستای توسعه بازار و شناسایی بازارهای بکر و ظرفیت های صادراتی موجود در حوزه تجارت خارجی ، قراردادهای متعددی نیز برای انجام مطالعات و بررسی اولویت های صادراتی کشورهای مختلف از جمله کوبا با مشاورین ذیصلاح منعقد شده است.
مدیرعامل شهرکهای صنعتی افزود : در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی توسط این شرکت پرداخت شده و برای تضمین تسهیلات پرداختی واحدهای صنعتی ۱۱۸ فقره ضمانت نامه با همکاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صادر شده که بیشترین سهم در دو زمینه یاد شده متعلق به استان تهران در بین شرکت شهرکهای صنعتی کشور بوده است سعید صادقی گفت : در راستای جلب مشارکت مردم در راستای جهش تولید ستادی با حضور معاونین و مدیران و حضور تعدادی از مدیران موفق صنعتی در شرکت شکل گرفته که با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی ، خانه صمت ، اتاق اصناف و اتاق تعاون و اشتراک گذاری برنامه ها و خدمات حمایتی با تمام توان در مسیر عینیت بخشیدن به شعار سال حرکت خواهیم کرد
صادقی ادامه داد و گفت :
شهرک‌های صنعتی بستر مناسب برای ایجاد خوشه‌های صنعتی در سیستم اقتصادی کشور ایجاد می‌کنند. وقتی صنایع همگن و مرتبط در کنار یکدیگر شروع به فعالیت می‌کنند فاصله بین اجزای تولید بسیار کم شده و زنجیره تولید در بهترین فرم با کمترین هزینه شکل خواهد گرفت. بدون شک، کسب مزیت رقابتی و سهم بیشتر از بازارها از اهداف اصلیاست.
وجود هماهنگی و همکاری بین اعضای زنجیره تامین همواره از عواملی بوده است که مدیران زنجیره تامین در جهت آن گام برداشته‌اند زیرا تعامل مستمر موجب کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت تصمیم‌گیری، تغییر محصول طبق نظر مشتریان، افزایش توان رقابتی در مقابل تغییرات سریع و ناگهانی خواهد شد؛ این موضوع از طریق شبکه خوشه‌های صنعتی و کنسرسیوم‌های صادراتی قابل انجام است که در دستور کار شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

از جمله ابعاد مهم دیگر در توسعه اقتصادی یک کشور نظارت دقیق بر عملکرد بخش‌های مختلف است. شهرک‌های صنعتی نقاط جغرافیایی در اقتصاد کشور هستند که محل تمرکز صنایع مختلف‌اند. این امر امکان نظارت بهتر بر آن‌ها را با هزینه‌های کمتری میسر می‌سازد. عملکرد واحدهای صنعتی مانند فعالیت یا عدم فعالیت و راندمان تولید واحدها (پیشرفت فیزیکی) به‌صورت ماهیانه از طریق مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی رصد و تصمیمات مقتضی نیز انجام می‌شود. باید اضافه کرد اقدامات موثری نیز برای به‌ظرفیت رساندن و پشتیبانی از راه‌اندازی مجدد واحدهای غیر فعال شده نظیر عارضه‌یابی آسیب‌شناسی، همچنین کمک به بهبود آنها با کمک مشاوران صنعتی صورت می‌گیرد.

صادقی اشاره نمود : یکی از مهمترین برنامه‌هایی به‌صورت جدی در دستور کار شناسائی واحدهای صنعتی مستعد دانش‌بنیان و حمایت برای دانش‌بنیان شدن این شرکت‌ها است.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.