×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محمدرضا پورابراهیمی ؛رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:رئیس جمهور نسبت به تغییر مدیریت بازار سرمایه اقدام کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ادامه این مسیر توسط تیم فعلی بازار سرمایه کشور قابل دوام نخواهد بود و حتما ورود خواهیم کرد؛ بازار سرمایه تیم قوی و کارآمد می خواهد و انتظار داریم رئیس جمهور نسبت به تغییر مدیریت این بازار اقدام کند.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز پنجم آبان ماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع مهارت آموزی با تاکید بر برگزاری دوره های آموزش مهارتی اظهار کرد: صلاحیت حرفه ای وضعیت بهتری برای رقابت و کارآفرینی ایجاد می کند.

وی با تاکید بر فعال شدن صندوق حمایت توسعه استان کرمان افزود: در حقوق دولتی معادن باید به استان ۱۵ درصد برمی گشته که این اتفاق نیفتاده و خلاف صریح قانون است و باید سازمان مدیریت حتما این موضوع را دنبال کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه باید این حقوق به استان برگردد و اگر قرار باشد پرونده دستگاه های دولتی را قضائی بکنیم، حتما دنبال می کنیم گفت: درصدی از حقوق دولتی معادن باید برای صندوق توسعه استان اختصاص یابد و باید روی پذیرش مسئولیت در اجرای صلاحیت های حرفه ای کار کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در ادامه با انتقاد از عملکرد سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این سازمان انحصار کامل بر مسائل اجتماعی کشور دارد و می خواهد هر تصمیمی برای کشور بگیرد در حالی که در برنامه ششم توسعه تاکید کردیم سازمان جدید بیمه ای ایجاد شود که موازی با تامین اجتماعی کار کند.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ هزار نفر در استان کرمان بیمه پرداز یا بازنشسته تامین اجتماعی هستند که با احتساب افراد خانوار بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان مربوط به این سازمان است و یکی از راهکارهای چابک سازی تامین اجتماعی، ایجاد سازمان بیمه ای جدید در کشور است و این یکی از راهبردهای ما در برنامه جدید توسعه است.

پورابراهیمی با بیان اینکه قانون کار در حوزه تامین اجتماعی خیلی سختگیرانه شده و بخشی از مشکلات به قانون برمی گردد، گفت: سازمان جهانی کار درباره سخت گیرانه ترین قانون کار در دنیا اظهار نظر می کند و اعلام کرده سختگیرانه ترین قانون کار مربوط به جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه با یک اصلاح در یک بند قانونی می توانیم هزاران نفر را مشغول به کار کنیم، بیان کرد: بخش عمده ای از اغتشاشات به دلیل سرریز مسائل اقتصادی در حوزه اجتماعی و امنیت است و می توانیم اینها را حل کنیم. چرا نفوذ در چند لایه اتفاق افتاده و اجازه نمی دهد این کار را انجام بدهیم؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: با روش استاد شاگردی و حقوق توافقی می توان تعداد زیادی شغل ایجاد کرد اما تامین اجتماعی اجازه نمی دهد.

وی بیان کرد: با اصلاح قوانین و مقررات و کمک تامین اجتماعی آموزش های محیط کار شدنی است.

پورابراهیمی در ادامه با مشکل تامین مالی واحدهای تولیدی گفت: از مدیریت ناکارآمد بازار سرمایه کشور گلایه داریم و به رئیس جمهور اعلام کردم این تیم با این شرایط نمی تواند ادامه بدهد.

وی تصریح کرد: ادامه این مسیر توسط تیم فعلی بازار سرمایه کشور قابل دوام نخواهد بود و حتما ورود خواهیم کرد؛ بازار سرمایه تیم قوی و کارآمد می خواهد و انتظار داریم رئیس جمهور نسبت به تغییر مدیریت این بازار اقدام کند.

نماینده کرمان و راور در مجلس بیان کرد: بازار سرمایه باید تامین مالی کند برای کشور و چشم انداز آینده بازار سرمایه را مثبت ارزیابی می کنیم و تغییر جهت نماگرهای اقتصادی کشور علی رغم همه دشمنی ها، به سمت مثبت است.

وی با اشاره به اینکه باید ارزیابی در حوزه نیازهای واقعی بنگاه ها انجام شود، اظهار کرد: به راحتی می توانیم مرکز خدمات کسب و کار استان کرمان را پیاده کنیم و آموزش را در این مرکز انجام بدهیم که خودش کسب و کار خواهد بود.

منبع خبر : ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.