×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۱ اسفند به یک روز تاریخی در کشور تبدیل خواهد شد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: خداوند متعال را شاکرم در ایام سالگرد شهدای عملیات کربلایی ۵ در خدمت شما مردم شهید پرور هستم.

وی ادامه داد: از شهر شهید پرور کبودرآهنگ بیش از سی پرستوی عاشق در این عملیات غرورآفرین به ملکوت اعلی پرواز کردند. در عملیات والفجر هشت که در انتهای بهمن ماه انجام شد باز هم شهدای عزیزی از این خطه و شهرستان تقدیم راه اسلام عزیز شد.

وزیر فرهنگ گفت: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت، شهدای دستاوردهای علمی، شهدای مظلوم اخیر کرمان، حاج قاسم سلیمانی، حاج حسین همدانی و امام شهدا را گرامی می داریم.

وی افزود: بحمدالله این منطقه از‌ کانون های مهم جریان انقلابی در کشور و استان بوده و سابقه حضور در صحنه های مهم و تأثیرگذار را در مقاطع مختلف از خود نشان داده است؛ شهر کبودرآهنگ به صفت دارالمومنین شناخته می شود مردم این خطه قرن هاست سرشت‌شان با محبت خاندان آل‌الله علیهم السلام گره خورده است.

وزیر فرهنگ گفت: محبت اهل بیت در این خطه سینه‌به‌سینه منتقل شده است و هرجایی این اکسیر معطر وجود داشته باشد مصونیت پیدا می کند.

وی با بیان اینکه کلمه لااله الاالله به شرط ولایت اهل بیت حصن است، افزود: مردم دیار ما حسینی(ع) هستند و در راه اعتلای پرچم سرخ عاشورا جان فشانی ها کردند و به همین دلیل نام بلندشان می درخشد و پرچمشان بالاست، پرچم حسینی ها بالاست و هیچ گاه از اهتزاز نمی افتد و همیشه با قوت ادامه دارد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: منطقه ما از محبت آل‌الله مشحون است، مراسم امشب برای بیش‌از صد شهید است آن هم در شهری که جمعیتش در  آن سالها فراتر از هشت هزار نفر نبود، شهری کوچک که ساکنان آن  قلب های پر از محبت آل الله دارند.

استاد دانشگاه تهران گفت: این خصلت ویژه ادامه پیدا کرده است امروز هم نسل دهه هشتادی و نودی ها در استان و شهر و کشور ما همچنان با افتخار آرمان های انقلاب اسلامی را سر دست گرفتند و به جلو حرکت می کنند.

وی افزود: اینها ذره ای تردید به خودشان راه نمی دهند و این خاصیت نهضت معمار کبیر انقلاب است؛ درود خدا بر امام راحل که نهضت اسلامی مردم را از سال ۱۳۴۱ در ایام فاطمیه(س) شروع کرد؛ انقلاب ما فاطمی الحدوث و حسینی بقاست و در این سالها با نام امام حسین (ع) زنده مانده است.

اسماعیلی گفت: نهضت امام کاملا در راستای احیای امر الهی و برقراری حکومتی الهی است. انقلاب اسلامی در دوره ای اتفاق افتاده که همه نظریات جامعه شناسی سیاسی در حال نظریه‌پردازی عبور جوامع از شکل سنتی به مدرن بودند که یکی از اشکال مهم این تفکر کنار گذاشتن دین در اداره جامعه بود.

وی افزود: امام راحل با اتکا به امدادهای الهی این مسیر را آغاز کرد، با قدرت ادامه داد و مردم حسینی کشور با همه وجود پای کار این نهضت آمدند. نهضت ما روزهای‌تلخ کمی نداشته اما همه اینها مردم را در مسیر پیمودن راه حق مصمم تر کرده است.

وزیر فرهنگ گفت: سال ۱۳۹۸ حاج قاسم را با دستور رئیس جمهور آمریکا در حالی که میهمان دولت عراق بود از دست دادیم. این شهادت برای  همه ما بسیار تلخ بود، ما را محزون کرد و اشک را بر دیدگان ما جاری کرد؛ حاج قاسم را از دست داده بودیم کسی که منطقه را از لوث و آلودگی تروریست ها پاک کرده بود و حوزه نفوذ مقاومت را در اقصی نقاط دنیا گسترش داده بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اما این خون پاک منشأ اعتلا شد، بالای ۲۵ میلیون نفر در ایران و عراق در مراسم تشییع حاج قاسم شرکت کردند و انقلاب جان دوباره گرفت که این از اثرات خون شهید است. امام هم فرموده بودند مکتبی که شهادت دارد شکست ندارد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: سال گذشته در ایام فتنه خطرناک‌ فرهنگی، روزهای دشواری داشتیم چرا که تمام لشکرهای‌ فرهنگی و رسانه‌ای‌ دشمن به میدان آمدند و وعده‌ سقوط انقلاب را می‌دانند. وقتی به برخی از بازداشتی های سال گذشته گفته می شد که  برای آزادی سند تهیه کنید می گفتند که نظام به زودی سقوط می کند و نیازی به این کار نیست و به این میزان کار روایت انسجام داده بودند.

وی افزود: خیلی ها پایشان لغزید اما چه کسانی برای حفظ انقلاب سینه سپر کردند؟ امثال آرمان علی وردی؛ شهید آرمان علی وردی بیش از ۶۷ ضربه چاقو خورد اما حاضر نشد کلمه‌ای به مولای خودش توهین کند، این در حالی است که او ۲۱ سال سن داشت.

اسماعیلی ادامه داد: نسل به نسل پرچم را به هم تحویل می دهیم و جلو می‌آییم شهدای عزیز امنیت در غربت و مظلومیت جان‌شان را فدای اسلام عزیز و امنیت ایران بزرگ کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این افرادی ادعای ایران پرستی دارند و به دروغ نام ایران را به زبان می آوردند اما پشت سر دشمنان تجزیه طلب ایستادند؛ این افراد به قدری حقیر هستند که برای مقابله با مردم ایران دست به دامن دشمنان خون آشام مردم شدند اما مسیر نهضت هر دوره نفس تازه می کند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب به عنوان سکاندار نهضت و دیده بانی امین و راست قامت مسیر حرکت را تعیین می کنند، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در دوره تاریخی خاص خودش قرار دارد اما مسیر حرکت با قدرت در حال طی شدن است.

وزیر فرهنگ گفت: دولت انقلابی و شخصیتی امتحان پس داده و آیت الله رئیسی مدیریت اجرایی کشور را برعهده گرفتند و شبانه روز برای اعتلای کشور و حل مشکلات مردم در حال تلاش هستند.

وی افزود: درست در نقطه ای که دشمن خواب براندازی می دید آن را تبدیل به نقطه پرش مجدد کرد  و به یاری خداوند و دعای پدران و مادران شهدا با حضور قوی مردم همه مشکلات را حل خواهیم کرد.

اسماعیلی گفت: به وعده های الهی ایمان داریم و وعده الهی است که کسانی که در راه خداوند استقامت ورزیدند و ذکر الله را به زبان آوردند از جانب پروردگار کمک می شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در اوج قدرت خود است، افزود:  دشمن تلاش دارد ما را نسبت به گذشته نادم و نسبت به آینده ناامید کند، این مکر شیطان است و باید نسبت به سرگذشت پرافتخار خودمان آگاه باشیم و به آنها ببالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: هیچ جنگ و درگیری در دویست سال اخیر نبود مگر بخشی از ایران جدا شده باشد و در دوره جنگ تحمیلی از ۱۸ کشور اسیر داشتیم وهمه دنیای استکباری آن روز برای نابودی انقلاب بسیج شده بودند ولی انقلاب ماند و دشمنانش رفتند.

وی افزود: نام امام راحل درخشان تر از همیشه در دنیا در حال درخشیدن است اما رئیس حزب بعث عراق از بین رفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مسیر دشواری را پشت سر گذاشته است و نزدیک فتح قله هستیم و انقلاب از همه توطئه های دشمنان با قدرت عبور کرده و خواهد کرد.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: انقلاب ما به واسطه خون‌های پاک شهدا و جوانان بیمه شده است، با حضور دهه هشتادی ها و دهه نودی ها با قدرت درحال پیشروی است و در آن ذره ای تردید نداریم.

وی افزود: انقلاب از همه دام هایی که برای آن  گسترانده شده عبور کرده است و امروز روزهای رو به جلوی ماست. در دهه شصت روزهایی بود که در کبودرآهنگ از ترس هواپیماهای دشمن پلاستیک مشکی بر پنجره ها می چسباندیم اما شهدا ایستادند و انقلاب را نگه داشتند و امروز ما میراث داران این مسیر نورانی هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دولت با همه وجود در بخش های مختلف  در حال خدمت رسانی است و انشالله بخش مهمی از عقب ماندگی ها را در همین مدت کوتاه به سرانجام برسانیم.

وی افزود: همه همت دوستان من در دولت و حوزه فرهنگ این است که مسیر حرکت فرهنگی را در ریل آرمان های انقلاب قرار دهیم. در حکمرانی نوین فرهنگی جمهوری اسلامی قصد داریم امور به دست مردم و گروه های مردمی باشد و دولت نقش حامی و ناظر داشته باشد.

وزیر فرهنگ گفت: مردم کبودرآهنگ همیشه صدر نشین مشارکت در انتخابات مختلف بودند و انشاالله با ایمانشان حماسه ای پر شور در انتخابات خلق خواهندکرد. مردم ایران با همه سلایق و عقیده ها ذیل ایران بزرگ باید گرد هم بیایند که انشاالله رخ خواهد داد و انشاالله ۱۱ اسفند روزی تاریخی خواهد شد و خواب دشمنان را آشفته خواهد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.