×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همه دستگاهها باید پای کار بیایند و مشکلات را حل کنند

عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در حوزه صنعت کاشی و سرامیک، تولیدکنندگان توانمندی داریم که با رقبای خارجی رقابت می کنند ولی مشکلی که در این زمینه وجود دارد بحث مشکلات صادرکنندگان در این صنعت است.

وی افزود: از رئیس جمهور درخواست داریم دستور بدهد که موانع بر سر راه صادرکنندگان برطرف شود.

اکبری تالارپشتی با اشاره به اینکه در کشور ما صحبت از کمبود انرژی برای تولید است، گفت: این به معنی آن است که ما در حوزه تولید رشد کردیم ولی به موازات آن در حوزه برق و گاز و به طور کلی انرژی رشد متوازنی نداشتیم و پاسخگوی صنایع نیست.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران و دستگاه‌های مرتبط با انرژی باید آمادگی داشته باشند تا به صورت متوازن با بخش های تولیدی حرکت کرده و خود را رشد دهند.

وی گفت: مشکل دیگر در حوزه صادرات، موضوع انتقال ارز است؛ همه دستگاهها باید پای کار بیایند و مشکلات را حل کنند تا صادرکننده به دلیل مشکلات انتقال ارز با چالش روبرو شود.

اکبری تالارپشتی با اشاره به اینکه مواد اولیه کاشی و سرامیک در داخل کشور وجود دارد گفت: از وزیر امور خارجه خواستیم که چهره سفارتخانه‌ها اقتصادی شود و سفارتخانه ها با بخش خصوصی و دولتی صحبت کرده و تبادل امتیاز و کالا کنند و البته می توان در بعضی مواقع با تهاتر کالا، اقدامات صادراتی را انجام داد، به طور کلی راه حل های زیادی برای رسیدن به اهداف صادراتی جود دارد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما از دولت درخواست داریم افرادی را بسیج کنند که آنها بتوانند مسیر صادراتی را هموار کرده و مشکلات موجود را برای صادرکننده مرتفع کنند.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.